עשרה מההרוגים שחוסלו: מחבלים עם רקע חבלני • האו"ם: לפתוח בחקירה

קובי פינקלר 2 Comment on עשרה מההרוגים שחוסלו: מחבלים עם רקע חבלני • האו"ם: לפתוח בחקירה

ההתפרעויות בגדר: שבעה עשר מחבלים חוסלו ומאות אחרים נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל | האו"ם קורא לפתוח בחקירה וכך גם מפלגת השמאל הקיצוני מרצ

חיילים בגבול
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צעדת חמאס בעזה. אתמול התקיימו עימותים עם חיילים כאשר אלפי פלסטינים היו בשישה מוקדים לאורך הגדר. הפלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי לעבר מסיתים מרכזיים. שבעה עשר מחבלים נורו וחוסלו ומאות אחרים נפצעו

לאור הערכת המצב, צה"ל הכריז שטח צבאי סגור במרחב הגדר. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה"ל ואין הנחיות מיוחדות לעורף.

ראוי לציין כי צה"ל נערך מראש בכוחות גדולים וערוך לפעול בתרחישים שונים. בדובר צה"ל אמרו כי "לא תתאפשר פגיעה בריבונות ישראל או בתשתיות ההגנה בגדר. כוחות צה"ל ערוכים בשטח. ארגון טרור חמאס מסכן את תושבי הרצועה והופך אותם כסות לפעולות טרור. על ארגון הטרור חמאס אחריות לכלל האירועים והשלכותיהם".

עוד אומרים בדובר צה"ל כי לאחר בדיקת צה"ל ושב"כ לפחות 10 מחבלים שחוסלו בסמוך לגדר, הם בעלי רקע פעילות חבלנית מובהקת.

1. מצעב סלול – בן 23, תושב זואידה, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס. ביצע פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל יחד עם מחבל נוסף בצפון הרצועה.

2. סארי אבו עודה – בן 28, תושב בית חנון, פעיל חמאס צבאי בגדוד בית חנון, פעיל נוחב'ה.

3. גהאד פרינה – בן 35, תושב שיח רדואן, מפקד פלוגה בזרוע הצבאית של החמאס.

4. אחמד עודה – בן 19 תושב עזה, פעיל חמאס צבאי בגדוד שאטי.

5.חמדאן אבו עמשה – בן 25, תושב בית חנון, פעיל חמאס.

6. מחמוד רחמי – בן 33, תושב סג'עיה תרכמאן, פעיל חמאס.

7. מחמד אבו עמרו – בן 27, תושב סג'עיה תרכמאן, פעיל חמאס צבאי במערך חפירת המנהרות.

8. עא פתאח עא נאבי – בן 20, תושב בית לאהיה, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס.

9.אברהים אבו שאער – בן 29, תושב רפיח, פעיל ג'האד עולמי.

10. גהאד זהיר סלמאן אבו גאמוס – בן 30, תושב בני סוהילה, פעיל שוהדא אל אקצא.

בתוך כך, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אמש לישיבת חירום על פי בקשת כווית. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא לפני פתיחת הדיון לחקירה "שקופה ועצמאית". בהודעה מטעמו נמסר כי גוטרש "קורא לכל הצדדים להימנע מצעדים שיובילו לנפגעים נוספים". ירדן ומצרים גינו את "ההסלמה הישראלית ברצועת עזה".

משלחת מטעם חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק יצאה אתמול למוסקבה להיפגש עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב, על מנת לדון בהתפתחויות.

גם מצד השמאל הקיצוני בישראל נקראו קריאות לחקירת האירועים. יו"ר מפלגת השמאל הקיצוני, ח"כ תמר זנדברג, אמרה כי "יש לחקור את אירועי אמש בגבול רצועת עזה. לאור פגיעה נרחבת בפלסטינים אתמול בגבול רצועת עזה – 17 הרוגים ומאות רבות של פצועים, ביניהם מירי חי, ולאור עדויות על ירי במפגינים לא חמושים לרבות צילומים בהם נראה ירי בגב, קוראת מרצ לחקירת האירועים אתמול ולהסקת מסקנות מהירה" אמרה זנדברג בהודעה מהקיצוניות שהנפיקה אי פעם.

עוד אמרה זנדברג: "התוצאות הקשות והעדויות המצולמות מחייבות בדיקה ישראלית עצמאית, לרבות בחינת הוראות הפתיחה באש וההתכוננות הצבאית והמדינית לאירועים. זוהי חובה ישראלית לדעת מה קרה שם, ומעבר לכך זהו גם אינטרס ישראלי כדי למנוע הידרדרות לסבב אלימות מסוכן. אסור שמדיניות יד קלה על ההדק תביא לאובדן חיים של חפים מפשע ותדליק את כל האזור. ביטחונם ושלומם של בני אדם משני עברי הגבול תלויים זה בזה ועל ישראל מוטלת חובה לנהוג באיפוק ועל פי החוק. בדיקה ישראלית אמיתית ובלתי תלויה מתחייבת לצורך הפקת לקחים והימנעות מהסלמה נוספת זה הזמן להסיר את המצור מעל עזה ולדון בהקלות הומניטריות במקום לדרדר את האזור לסבב אלים נוסף".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ב"ה אשריי חילנו צדיקים!!!!
    רפו"ש לשמאלנים